I´m alive





Jag förstår att ni undrar vad som hände. Jag kan själv tycka att de varit lite tomt här.
Och att de skapat frågor och förvirring.
Med detta blogginlägg vill jag bara berätta att jag lever. Jag befinner mig någonstans över hustaken på södermalm.
Jag lyssnar på Amy Mcdonalds This is the life för säkert 42 gången i dag. Och än en gång finns den där tanken i mig Jag bor mitt på södermalm och jag är inte mer lycklig än såhär.

Efter att än en gång tryckt nålen genom ballongen och fått syn på sanningen kan jag bekräfta att denna underbara storstad inte är så rolig en regnig oktoberdag. Att gå på dessa bra skolor som jag drömde om är underbart, men jag inser samtidigt att de här fungerar på precis samma sätt som allt annat. Jag undrar om jag någon gång kommer att hitta de där lilla extra som jag alltid tror att jag är påväg till?
För att slå hål på ballongen och se sanningen än en gång så är mitt liv inte alls så tragiskt som de kan verka då man läser detta. Men det är oktober, det regnar, jag saknar min kärlek och jag har disk att ta hand om.

Jag studerar design numera. Som ni vet
För er som undrar om det är flummigt, så är de inte alls det.
Jag tänkte bekräfta att de inte finns något som är flummigt alls, genom att visa en del av den uppgift som jag egentligen borde skriva på nu i stället för att skriva här.

För övrigt. Min tid är knapp. Jag är en upptagen kvinna. Men självklart skulle jag skriva mer här om jag hade tid.


Uppgift från Beckmans kvällsskola

Arbetsuppgift
Utgångspunkten är ett labyrintiskt tänkande, bejaka oförutsägbarhet, icke-linjärt tänkande, trial&error, kontrollerad oordning, rubbad balans och vilsegång. Associera fritt, låna teknik eller föremål från filmerna och använd i ert arbete. Filmen ”I Fjol i Marienbad” kan upplevas som en tung film men försök vara lika hänsynslösa i ert arbete som filmen är mot tittaren. Ta till vara på tankar som dyker upp, både negativa och positiva, i anknytning till filmen och försök hitta en ingång i ert eget arbete. Vi vill att ni vågar ta era idéer på allvar, hur knasiga eller bisarra de än är. Ge utrymme för er konstnärliga sida och utmana er själva, låt arbetet dra i en oväntad riktning.




Önska mig lycka till!
Kram från Fröken D

» Feedback
» Feedback : Geten

Hurra! Hanna lever! (även om hon verkar ligga lite på sne om man tittar på bilden...) vad gör du på fredag? jag slänger iväg ett sms. har lite tid över i storstan då nämligen. tänkte göra en insatts och övertala dig att ta med erik och lite roliga kläder och fira nyår med alla era gamla vänner! :) puss och kram!

2008-10-22 @ 12:16:53
» Feedback : .Kärleken

PUSS DIN PLUTT!

2008-10-22 @ 12:56:04
» Feedback : Jojo

Åh va skönt att se att du är vid liv! =D Brukar vara in här med jämna mellanrum, men varje gång tänker jag; "Nejmen? Fortfarande inget nytt...=/" Men idag! =D Jobbigt med regn och rusk.. men snart blir det vinter med mys och julstjärnor! =D Just ja! Jag skulle ju slänga iväg en försenad grattiskram också! Mycket försenad..=/ Men grattis iallafall!! =) Massa kramar från Jojo

» Feedback : emelie

Tycker jag låter bra, ses på stan eller hemma hos någon?

2008-11-02 @ 16:19:57
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/
» Feedback : Emilie

Vilken underbart vacker bild!

2008-11-10 @ 17:17:33
URL: http://solbarn.blogg.se/
» Feedback : Jon

Haha vilken underbar uppgift!



Livet och det där lilla extra ja.... En evig jakt alltså.

Men jag tror att det finns där ute! :)



Allting förändras, rätt var det är så är man nån helt annastans och lever ett annat liv. Och går du på känslan kommer du komma allt närmare ditt mål vännen :)



Det är min övertygelse.



Kram och puss

2008-12-20 @ 17:42:15
URL: http://thym.blogg.se/

» Feedback

« Nick

« E-Mail

« Blogg

« Feedback
« Stammis!
Trackback