2008


Idag är det den 10 december. Jag är tillbaka i Stockholm och i morgon börjar en ny termin. I går kväll befann jag mig i Visby på en mysig resturang tillsammans med personer som betyder väldigt mycket för mig.
Resan över havet tar tre och en halv timme. Att färdas över ett hav är speciellt. Det rensar liksom. Och visst kändes ljuset som reflekterade havet lite mer vårigt! På någotvis känns den här dagen som början på något nytt. Samtidigt kan jag inte annat än att drömma om att den här starten skulle vara annorlunda.
Stockholm i all ära, men.. nej Ge mig ett fjäll eller en gotländs strand. Ge mig honom som gör mig så trygg. Ge mig styrka, självkänska och tro på mig själv. Tron på att jag ska klara det här!

Början på 2009 får bli en sumering av det gångna året.
2008 har varit ett bra år. Även om det inte alltid kändes så. Men När jag tänker tillbaka så känns det väldigt väldigt bra.
Jag har utvecklats som människa. Och jag har insett att livserfarenhet betyder otroligt mycket. Kanske är insikten om att man hela tiden utvecklas och lär sig nya saker om sig själv det som betytt mest för mig under det gångna året. En insikt om att det faktiskt inte spelar någon som helst roll om 100 år. Jag är inte perfekt och mitt liv är inte perfekt. Men varken jag eller mit liv kommer någonsin att bli perfekt. Även om en del av mina drömmar blir verklighet under 2009 så kommer jag fortfarande att känna mig misslyckad, söndsgsdeprimerar och ha känslan av att vara otillräcklig inom mig. Vad som än händer så vet jag att jag kommer att utvecklas. Jag kommer att fortsätta vandra uppåt. Jag kommer att lära mig att saker som känns jobbiga och omöjliga i dag inte alls var det.

2008 har varit ett händelserikt år.

Vemdalen     Känslan av Lustiga huset, Gröna Lund     Skadegörelse på postlåda     Dalafjällen     Stockholmsbesök och skolor     Ansökningar     Arbetsprover     Drömmar som går i uppfyllelse     Längtan     Vänner     Gotland     Fårö infocenter     Kärlek     sandstränder     Lycka     Lycka     Lycka     Flytt till storstaden      Ensamhet    
Beckmans kvälls skola     Nyckelviksskolan     Lägenhets köp     Julmarknad     En underbar jul       





                        
                                   
              
           


 
"Livet ska vara som en fjäril en sommardag"






» Feedback
» Feedback : emelie

Hej.

Självklart kan vi hitta på något, vore kul :) Vill gärna se din nya lya också.



Någon dag i veckan som funkar för dig?



kram

» Feedback : Geten

10 januari menar du väll? Eller 11 kanske till och med? :) Hoppas ni hade det bra på Gotland! Jag, Larsson och Tobbe kommer att vandra runt och fördriva tiden i sthlm på lördag. Vad har du för dig? Jag ringer dig om det. :) Kramar!

2009-01-12 @ 08:46:08
» Feedback : Emma Nilsson

Saknar dig...mycket!!

2009-01-18 @ 10:21:12
» Feedback : Ine

Hej gums!



Ja visst är vi söta ;-) Kul att du kommenterade...



Tänkte ringa dig nu :-p



Puss

2009-01-23 @ 19:32:11
URL: http://inemaria.blogg.se/
» Feedback : Anonym

Hej igen gumman....åhhh kan du inte blogga lite oftare, mysigt att läsa om dig!! Kom gärna in på min o läs...massa pussar!!

2009-01-29 @ 14:24:34
URL: //http://emmamunk.blogg.se/
» Feedback : emelie

nu har jag utmanat dig i min blogg, det är dags för en update här tycker jag :)

2009-02-04 @ 23:12:59
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/
» Feedback : Anna

Hej vännen, tack för din pepp. :) Jag har en känsla av att det är samma jävla vinter/vardagsbitterhet som smittat oss båda. Kan vi inte försöka hitta på något någon dag framöver och spy lite galla över våra stackars i-landsproblemfyllda liv? :)



Förresten, hur gick det med dina Urban Outfitters-stövlar? :D



Kramar!

2009-02-16 @ 14:31:03
URL: http://annasord.blogg.se/
» Feedback : Ine

Lycka till med arbetsproven! Du vet att jag tror stenhårt på dig.



Det är bara att höra av sig när du känner att tid finns - ser framemot vin och låånga chat med dig!



Puss.

2009-02-18 @ 22:21:17
URL: http://inemaria.blogg.se/
» Feedback : Ine

HEJ!



För att spara mina dyrbara slantar så skriver jag här...



JO. Jag har två biljetter till Tre Sytrar nästa vecka, på ons kväll. Kruxet är det att jag inte kan gå. Tänkte ifall du är sugen? Du kan få dem av mig, ta med Erik!



För övrigt så saknar jag dig...



Puss!

2009-03-18 @ 22:03:13
» Feedback : Anna lundh

Hej! hahah ja de kanske man inte kunde tänka sig ;) nej det blir inge ryssland för mig. Vet inte alls hur nått ser ut framöver =) lever lite i nuet så får se vad som händer med jobb och sånt ;)

Allt bra med dig då?? kraaaam! (ta och uppdatera lite nu!!)

2009-03-21 @ 11:50:13
URL: http://annalundh.se
» Feedback : Anna

Men visst hade vi det fantastiskt bra! :) Jag blir alldeles glad när jag ser bilderna - och lite fundersam, var vi verkligen DÄR? ;) Har ni haft det bra på Fårö? Jag tragglar på i vardagen, utrikeshandelspolitik just nu, skrattar varje sekund. ;)



Kommer du nåt till Uppsala under valborg förresten? Vi måste förresten planera in nåt innan du rymmer "utomlands" för sommaren! Kram kram

2009-04-16 @ 00:23:59
URL: http://annasord.blogg.se/
» Feedback : sara

Tack så mycket! :D Hur går det med din skola nu för tiden? :)



Jodå, det är bara bra med oss. Ja, jag ska försöka skaka liv i Stefan och se till att vi gör det! Han är nog inte sen med att vilja det han heller. :) Ta hand om dig! Och ja, hälsa erik också! :) Kram!

2009-04-16 @ 23:28:38
URL: http://saranorden.blogg.se/

» Feedback

« Nick

« E-Mail

« Blogg

« Feedback
« Stammis!
Trackback