Barn, hus och en skoter


Efter en dag på jobbet, och ett Fårö där turist säsongen först sätter i gång om ett par veckor, blir det lätt så att man besöker alla bloggar man känner till. Erik brukar säga det att om man kommer från Älvdalen så har man ett dagligt behov av skvaller. Ja, jag håller med. I dag kan man väl säga att jag stillat mitt skvallerbehov för några veckor framåt genom att kika in alla möjliga bloggar, bilddagbocker och liknande.

Efter denna mycket spännande dag kan jag kontatera följande:

Husköp/renovering

Mina jämnåriga vänner uppe i Dalarna köper hus och renoverar. Alla renoverar i samma stil. Lite vitt, lite lantigt, lite gulligt och sen en fondvägg.
Jag vet inte om det är mig det är fel på när jag vet exakt var tapeten kommer från samt pris, men men.

Bil/skoter

Studielån, akta er!
Men att låna 200 000 till en bil eller en skoter, det är minsann en investering!

Barn

Som en vän skrev här om dagen, visst är det så att man skaffar barn betydligt mycket tidigare där uppe. Men herre gud, både under Spanienresan, Valborg och mitt Dalabesök kretsade samtalen kring vilka som är gravida, vilka som har fått barn och vilka som antagligen snart kommer med nyheten!
Just nu känns det som att alla har siktet inställt på barn!
Som Anna sa, vi börjar faktiskt komma upp i den åldern då det inte längre är chockerande att skaffa barn.
Jag säger det igen, Herre gud!



Och som Anna sa, Tänk alla där hemma som nöjer sig med det livet...


 
» Feedback
» Feedback : björken

Heeej! Snaaart kommer jaag:D Jiipie doo!

Åh jag hade gjort vaaad som helst för ett snyggt hus i dalarna och en ursnygg kille och ett gött jobb utan studielån!

Jag flyttar nog hem snart och blir hemmafru :D:D haha!

Hööörees!

» Feedback : emelie

Ja visst är det fint :) Ni är välkomna precis när ni vill, men jag vill gärna hälsa på i Aspudden också :)



Kramar

2009-06-08 @ 08:23:57
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/
» Feedback : Madde Nilsson

Precis vad jag tänker på. Att de nöjer sig. Jag skulle inte pallat, jag får panik och känner huperventileringen komma när jag tänker på det.

2009-10-28 @ 21:08:53

» Feedback

« Nick

« E-Mail

« Blogg

« Feedback
« Stammis!
Trackback