Beckmans, konstfack och livet


För att fortsätta där jag slutade så gick det inte så bra med Konstfacks grejen, 3:e reserv! Men men...

Den glada nyheten är att jag den 15 juni är kallad på intervju till Beckmans designhögskolas Form utbildning, vilket ska bli riktigt riktigt roligt. Jag var första reserv till den utbildningen förra året så jag hoppas att det går hela vägen i år.
Jag har ju redan gått Beckmans kvällsskola och jag antar att det är ett plus.
Tror att jag passar bättre på Beckmans än på Konstfack med den inriktning som jag har. Jag är mer intrikad mot produktdesign än mot inredningsarkitektur.
Även om jag inte lyckades ta mig in på konstfack så känns det bra. Och än är det inte för sent, förra året kom 4:e reserven in.
Än en gång inser jag hur mycket man lär sig hela tiden. Intervjun på konstfack blev ännu ett bekräftande på att jag är på rätt väg. Det kändes som att jag fick "prova på" skolan lite grand och insåg redan under intervjun att det här är kanske inte riktigt den utbildning som jag tänkt mig.

Den 31 maj anlände jag och min kära till Gotland och underbara Fårö. Sen den 1 juni har vi jobbat och nu ser jag fram emot tre dagarns ledighet. Jobbet är verkligen underbart och jätte roligt.
Vi är ansvariga för uppbyggnaden av en hantverksbutik bredvid Fårö Kyrka. Så allt från att välja ut produkter till att spika hyllor tillhör arbetsuppgifterna.
Jag är så lycklig över att kunna spendera ännu en sommar här. Jag tror faktiskt att jag har fått Fårös bästa sommarjobb.

Under mina lediga dagar skämmer jag bort mig själv med trädgårdsarbete. Rensa ogräs och vattna jordgubbsplantor, jag vet lite tantvarning, men gud va härligt det är att få sätta på sig stövlarna och dom rosa handskarna och härja loss.
Trädgårdsterapi!

/Hanna
» Feedback
» Feedback : Jenny

Har följt din blogg ett tag nu och du verkar vara väldigt duktig! Kan du inte lägga upp bilder på saker du har gjort? Skulle vara jättekul att se då jag själv sökt till Nyckelviken i år.


» Feedback

« Nick

« E-Mail

« Blogg

« Feedback
« Stammis!
Trackback