Kjell e Pell och If


Jag och Eriks pappa Kjell brukar sms:a till varandra. Och ringa till varandra.
Här om dagen fick jag ett mail:

Hej Hanna!
Ingen idé att du ringer eller SMSar mig de närmaste dagarna eftersom jag spolat ned min mobil på toa!! (Det är en del i mitt hemliga konsfacksprojekt, men berätta inte detta för någon!)


Mitt svar, ganska givet:

Hej du!
Ska jag byta namn på dig i min telefonbok nu från Kjelle pell till klant Kjell?
Är du seriös, du har spolat ner den i toan? Om svaret är ja så är följdfrågan, Hur lyckades du med det?

Kjell svarar:

Hej Hanna!
Jodå, det är inga problem med att spola ned en lagom stor mobil i en toalett! De största "maskinerna" (du vet de där med skrivbord, GPS osv) går inte ned, de fastnar i kröken.
Varför? Jo, jag blev kontaktad av If (försäkringsbolag). De ville göra beräkningar på hur stor risken (= sannolikheten) är att en man i sina allra bästa år och med en från medelsvensson avvikande världsbild, politisk uppfattning och livsstil som dessutom bor i en mindre by i kanten av den så kallade glesbygden (eget hus skulle det vara) vars barn är utflugna och med en förvärvsarbetande hustru med AB-körkort, förändringsbenägen och med en tillsvidareanställning inom den offentliga förvaltningen jobbande med mestadels yngre människor samt med ett intresse för hälsosam kost och motion samt ett engagemang i miljöfrågor och med bara en av sina föräldrar i livet tappar sin mobiltelefon ned i en toalett just i samma ögonblick han böjer sig fram och spolar efter att ha "slått en sjua" (fast riktigt så uttryckte de sig inte om just detta fenomen!) och att densamma mobiltelefon försvinner ned i själva avloppsystemet med ett klonkande gurglande.
Så nu vet du, men berätta inte detta för alltför många människor då försäkringsbolagets forskning i frågan tydligern är lite hemlig (du vet det där med konkurrens, försäkringspriser osv.)

Kramar Kjell




Jag lovar, jag ska inte alls berätta det för någon.

Till saken hör att Kjell också har beckat över sina glasögon med en traktor, och till skillnad från andra människor så bad han optikern böja till dom och sätta i nya glas. En riktigt miljökämpe de där!


» Feedback
» Feedback : Rödluvan

Jag läser din blogg Hanna!

2009-05-18 @ 17:14:17
» Feedback : Rödluvan

Jag läser din blogg Hanna....

2009-05-18 @ 17:16:07

» Feedback

« Nick

« E-Mail

« Blogg

« Feedback
« Stammis!
Trackback