?


Tittar ut över staden. Adventsljusstakar och stjärnor lyser upp fönster i husen. Taken är svarta och från himlen faller ett lätt regn.
Mitt huvud dunkar och halsen värker. Jag som inte har tid tid att vara sjuk.
Eller så är det rädslan för att bara sitta stilla en dag. Inte ha betämda tider. Att själv få bestämma vad jag ska göra med en hel dag. Inser dock att mörkret kommer att ha lagt sig om ett par timmar. Och jag som fortfarande inte gjort något vettigt. Bara sovit. Dom senaste veckorna har varit fruktansvärt jobbiga, samtidigt som jag har haft roligt. Jag har inte haft en ledig dag, knappt ett par lediga timmar. Jag fattar själv att det som jag håller på med inte är bra för varken mig eller min kropp, men ändå är det så jävla svårt att sluta. Att unna sig själv lite ledigt. Bara slappna av.
Tankarna kommer så fort jag har lite tid att tänka. Tankar som längtar bort, tillbaka eller framåt. Jag längtar bort från Stockholm. Längtar bort från alla krav och tider. Längtar bort från den här lägenheten som jag kommer att sakna när jag flyttat till en ny i Januari.
Jag längtar tillbaka till mitt gamla liv. Till allt det enkla.
Efter allt jag gjort dom senaste åren så inser jag att allt bara blir svårare och svårare. Presen ökar hela tiden. Man ska bara ta steg framåt. Inte bakåt. Hela tiden ska man utvecklas, vara kreativ och prestera. Samtidigt ska man ha ett socialt liv. Förlåt till alla er vänner som jag sviker just nu, men min ork räcker inte till.
Alla sömnlösa nätter och dagar då jag knappt hinner äta, skrämmer mig. Allt däligt samvete som ligger där inom mig roch väntar får mig av någon anledning att fortsätta...
Allt var så mycket bättre när du fanns hos mig varje dag. Allt var så tryggt och jag visste att du fanns där om jag inte orkade.


Hela tiden funderar jag på om det jag gör just nu är värt att göras?
» Feedback
» Feedback : Anna

Bra skrivet Hanna! Du lyckas sammanfatta en hel del av exakt det jag känner just nu. Stress, prestation, självförverkligande, krav, tider att passa, mat att handla/laga/äta, räkningar att betala, tankar på framtiden... Det blir verkligen inte lättare! Eller åtminstone inte i den mellanperiod av livet som vi befinner oss i. Inte vuxen, inte tonåring, på väg vart som helst... Och all tid som inte räcker till!



Vi har det sjukt stressigt nu innan jul, har suttit i två dagar och analyserat Hemtex årsredovisning. Innan "jullovet" måste vi dessutom göra en årsredovisning på vårt eget företag. Men 20:e kommer jag till Mora och åker ner 6:e januari igen, och vi måste ABSOLUT träffas. Har velat träffa dig bra länge nu! :D

» Feedback : Lena

Hej Hanna! Tack för grattis-kommentaren, jättekul att höra ifrån dig!



Väldigt modiga tankar att erkänna för sig själv och att våga publicera i sin blogg. Det viktigaste är kanske att göra små steg - du kanske inte behöver vakna upp imorgon och vara helt perfekt, men fem minuter på kvällen att "unna" sig något speciellt som en kopp te och en tidning som man kanske inte borde ha köpt eller favoritboken kan kanske göra mycket. Det kan ju vara väldigt svårt ibland att inte förvandla avslappning till någonting man "måste göra". ;) Kramar

2008-12-13 @ 18:29:45
URL: http://ochlena.blogg.se/
» Feedback : Emma Nilsson

Älskade Hanna!! Det var så himla länge sen vi sågs, och hördes nu! Du skriver fint men du vet vad jag skulle säga om jag satt hos dig nu...ellerhuuuur? :) Vad ska du få inspiration ifrån när du aldrig ger dig tid att få den?!....Jag ringer dig och så får vi se om du hinner svara!! Tänker på dig o saknar dig!! Pussss från mig o Theo!!

2008-12-15 @ 10:37:59
» Feedback : Jon

Hej vännen!



Låter verkligen som att du är uppe i en period där du inte vet varken ut eller in... Måste kännas jobbigt.. jag kan förstå känslan, vart är man liksom på väg i livet...?



Men vill du verkligen lyckas så tvivlar jag inte på att du kommer att göra det, du är målmedveten och envis!



Jag glömmer inte bort dig bara för att du inte skriver så mycket på din blogg.



Hoppas du får en riktigt trevlig jul och kanske att man hinner träffa dig en vända!



Kramar!

2008-12-20 @ 17:33:20
URL: http://thym.blogg.se/
» Feedback : Moa

Jag måste säga att jag till 100% diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-12 @ 23:24:03
URL: http://djurförsäkring.net

» Feedback

« Nick

« E-Mail

« Blogg

« Feedback
« Stammis!
Trackback